یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

طلبه شهید مصطفی میری خراجی ، شهدای شهرکرد

  • ۲۲:۱۳

شهید مصطفی میری خراجی -شهرکرد

طلبه شهید مصطفی میری خراجی🌻

نام پدر: نصرالله

تاریخ ولادت: 1346/8/1

محل ولادت : شهرکرد - روستای خراجی 

وضعیت تاهل: متاهل

تاریخ شهادت: 1364/11/26

محل شهادت: اروندکنار (اسکله شهید الیاس ارجمند) 

نحوه شهادت :اصابت ترکش خمپاره به جمجمه

آخرین مسئولیت: فرمانده تبلیغات و بیسیم چی گردان

سن شهید هنگام شهادت: 18سال

نام عملیات: والفجر 8 - آزاد سازی اروندکنار و فاو

رمز عملیات :یا فاطمه الزهرا (س)

مزار: گلزار شهدای روستای خراجی- شهرکرد -استان چهارمحال و بختیاری 

نوید شاهد

شهید مصطفی میری خراجی -شهرکرد

وصیت نامه شهید مصطفی میری

بسم الله الرحمن الرحیم

«کتب علیکم القتال و هو کره لکم و عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم و الله یعلم و انتم لا تعلمون» (بقره/216) «خداوند برای شما جنگ پیش آورده و شما خیال می‌کنید این جنگ بد است؛ ولی خوب و خیر است و چه چیزهای بسیاری که شما فکر می‌کنید بد است؛ اما خیر و خوب است و چه بسا چیزهای بسیاری شما فکر می‌کنید خوب است؛ ولی شر و بد است و این را خدا می‌داند و شما نمی‌دانید.

 سپاس خداوند قادر و منان را که بنده حقیر را توفیق آمدن به جبهه داد و مرا در کنار رزمندگان اسلام قرار داد و اکنون توفیق داده که برای خودم وصیت نامه بنویسم.

قبل از هر چیز به یگانگی معبودم و معشوق اصلی خودم شهادت می‌دهم و بعد از این شهادت به فرستاده پروردگارم پیامبر اکرم، حضرت ختمی مرتبت، محمد بن عبدالله(صلی الله علیه و آله) و دوازده امام معصوم (علیهم السلام)‌ شهادت می‌دهم.

و خدا را شاهد می‌گیرم که من امروز دین و آیین او را با آگاهی قبول نمودم و در راه او با آگاهی و بصیرت حرکت کردم.

خودم را در مقابل او شرمسار می‌بینم و به عنوان یک بنده ضعیف پروردگار، الان با او تکلم می‌کنم که خداوندا! اگر در راه خدمتگزاری به خلق تو کوتاهی کردم و اگر در اطاعت تو کوشا نبودم و تو را آن قدر که شایسته و به مقدار توانمان بود، پرستش نکردم؛ از شمای معبودم و ای اذلی و ابدی! ای کسی که جانم در ید قدرت توست، معذرت خواهی و طلب بخشش می‌کنم.

بارالها! اگر خدمتی کردم؛ وظیفه خودم را انجام داده ام. اگر عبادتی کردم و اگر جان خود را در راهت فدا کردم؛ همه اش وظیفه و تکلیف بود و اصلاً سرمایه ای برای آخرت خود آماده نکردم و ترس از آن دارم که فردای قیامت .

پیش خلق تو و پیش ائمه «صلوات الله علیهم» روسیاه باشم.

خداوندا! نمی‌دانم اگر از کریمی خودت ذره ای به من رحم نکنی؛ چگونه می توانم در عذاب الیم تو صبر کنم؟ پروردگارا! هم اکنون خودم را در اختیار تو می‌گذارم و از تو می‌خواهم که هر چه می‌خواهی بر سرم بیاور؛ زیرا هر کار، بکنی به مصلحت من است.

خدایا! حال که آخرین ساعات مانده به عملیات را می‌گذرانم از تو می‌خواهم که گناهانم را ببخشی و مرا به عنوان یک بنده ضعیف مورد عنایت قرار دهی و مطمئن هستم که تو بخشاینده و مهربانی و من غیر از تو کسی را ندارم ، به امید دیدارت در قیامت کما این که بندگان خاص، تو را در دنیا می‌بینند و امام حسین(علیه السلام) می فرماید: کور باد چشمی که تو را نبیند.

ای خداوند! بزرگواری فقط برای توست و تو هستی که عشق دیدارت ما را به این وادی کشانده است.

اما پیامی دارم برای مردم مسلمان که همه آنها در عشق حسین می‌سوزند و چون مردم عزیز را دوست دارم برای آنها چند نکته تذکر ذکر می‌کنم، امید است این حقیر را شایسته بدانید، مردم عزیز یک عمر برای حسین (علیه السلام)‌ و اصحابش بر سر و سینه زدید؛ آیا می‌دانید ما هر چه داریم از شهادت حسین (علیه السلام)‌ است؟ و این که دین را برای ما نگه داشته است.

بدانید که دین اسلام احتیاج به خون دارد، ما از حسین (علیه السلام) و اولاد حسین بهتر نیستیم و زن و بچه‌های ما از اهل بیت امام حسین (علیه السلام) بهتر نیستند.

باید خوب فکر کنید که مبادا شما را فریب دهد و مبادا از مسیر اصلی خارج شوید که دیگر کسی برای ما هادی نشود و ما را هدایت نکند.

مواظب باشیم که دینمان را از روحانیت داریم.

مردم عزیزم! خدا شاهد است که صلاح شما را می خواهم، بدانید .

خوشی دنیا، تلخی آخرت و تلخی دنیا، خوشی آخرت را [در بر دارد].

دنیا ۶۰ سال است؛ اما آخرت ابدی است.

چه صفا دارد که انسان پاک و شایسته از دنیا رود و در کنار پیامبر(صلی‌الله علیه وآله) در محضر خداوند بنشیند.

چقدر گواراست از دست امیرالمؤمنین(ع) آب نوشیدن؛ پس مبادا غافل شوید و دنیا را به آخرت ترجیح دهید که بیچاره خواهید شد و خدا نکند ما روزی به عذاب او دچار شویم.

خداوند به شما توفیق عنایت فرماید.

اما جا دارد که بگویم؛ خدا رحمت کند پدر بزرگوارم را و پیامی برای مادر زجر کشیده و یتیم نواز خودم دارم که باید با او این‌گونه سخن بگویم.

مادر بزرگوار! می‌دانم که زحمت‌های بسیاری کشیدی، شب و روز حدود ۱۴ سال در غیاب پدرم زحمت کشیدی و یتیمان خود را بزرگ کردی،

امیدوارم خداوند این قربانی را از شما قبول کند. ان‌شاءالله 

از کلیه دوستان و آشنایان برای بنده طلب بخشش کنید.

شاید مورد رحمت خداوند قرار بگیرم.

«والسلام علیکم»

شهید مصطفی میری خراجی -شهرکرد

شادی روح این شهید گرانقدر صلواتی هدیه کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan