یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهدای جاویدالاثر گراش را بشناسیم

  • ۱۴:۲۴

سردار باقرزاده: راز شهدا مفقود را الان می‌دانیم

سردار باقرزاده در این دیدار با قدردانی از صبر و استقامت همسر و خانواده معظم شهدا، گفت: زبان از بیان عظمت کار شهدا و خانواده‌های آنها قاصر است و خداوند بالاترین مقام و منزلت را نصیب این عزیزان کرده است.

وی با بیان اینکه امنیت، آرامش و اقتدار امروز کشور مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه‌ای همگانی است.

وی گفت: شهدا اهل عمل بودند و وقت عربده کشی دشمن ایستادند و تسلیم نشدند ، در جنگ حقیقت ها و میزان صداقت ها روشن می شود.

مسئول گروه تفحص شهدای کشور گفت: این غلط است که می‌گوییم شهدا رفتند و ما مانده‌ایم بلکه  برعکس آن است ، شهدا بعد از ما هم مانده‌اند،  جاویدان شدند و در عالم بقا با خداوند هستند ولی ما می‌رویم و فانی هستیم.

فرمانده کمیته تفحص شهدا گفت: «ما تلاشمان را می کنیم ولی شأن برخی از شهدا به تبعیت از حضرت زهرا(س) در گمنامی است.»

سردار باقرزاده گفت:‌ «ما نمی‌دانستیم چرا برخی از شهدا مفقود ماندند اما حالا می‌فهمیم خیلی از شهدای مفقود الان در دانشگاه‌ها، تفرجگاه‌ها، تپه‌ها، اماکن عمومی تریبون شده‌اند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت. اینها راز و رمز‌هایی است که الان متوجه آن شدیم.»

شهدای جاویدالاثر گراش را بشناسیم

خانواده پنج تن از شهدای گراش با گذشت ۳۴ سال از پایان دفاع مقدس هنوز چشم انتظار بازگشت پیکر عزیزان خود هستند. 

جاویدالاثر شهید حمیدرضا خواجه زاده فرزند زین العابدین متولد اول شهریور ۱۳۵۰ است و شهید خواجه‌زاده یکی از شهدای ده تن گراش است که در ۱۸ فروردین ۱۳۶۶ به شهادت رسید. حاج زین‌العابدین خواجه‌زاده پدر این شهید سال ۱۴۰۰ فوت کرد و مادر او در این مراسم حضور داشت. 

جاوید الاثر شهید سید ناصر سعادت فرزند سید علی محمد متولد ۱۵ فروردین ۱۳۳۷ است که در تاریخ ۲۰ آذرماه ۱۳۶۰ در منطقه گیلان غرب به شهادت رسید. مادر شهید سعادت در قید حیات است. 

سه شهید دیگر جاویدالاثر گراش متاهل بودند که پدر و مادر آنان فوت کرده‌اند اما همسران آنان در مراسم یادبود سوم خرداد امسال حضور داشتند. 

جاویدالاثر شهید سردار علی اکبر عظیمی فرزند محمدحسن متولد ۱۰ آبان ۱۳۴۰ است و در ماه‌های پایانی جنگ در ۲۴ خرداد ۱۳۶۷ در عملیات بیت‌المقدس ۷ به شهادت رسید.

شهید جاوید الاثر شهید حسینعلی یوسفی فرزند چغل متولد ۷ مرداد ۱۳۳۹ است و در عملیات کربلای پنج در تاریخ ۴ دی‌ماه ۱۳۶۵ به شهادت رسید. 

شهید جاویدالاثر محمد متین فرزند هاشم متولد۸ دی‌ماه ۱۳۳۱ است و در ۴ خرداد ۱۳۶۷ در شلمچه به شهادت رسید.

https://www.gerishna.com/wp-content/uploads/2022/05/Shahid-Sardar-Bagherzadeh-2.jpeg

منبع: شهدای گراش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan