یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید علی نصیرزاده ، شهدای سلماس

  • ۰۰:۰۴

شهید علی نصیرزاده - سلماس

شهید علی نصیرزاده 

نام پدر: محمد باقر 

محل تولد: سلماس

تاریخ تولد1341/03/04

تاریخ شهادت1365/02/24

محل شهادت : حاج عمران

مزار: گلزار شهدای سلماس ، استان آذربایجان غربی

سن هنگام شهادت23 سال

زندگینامه شهید علی نصیرزاده

شهید علی نصیرزاده، فرزند محمدباقر در تاریخ 1341/03/04 در خانواده ای متعهد در شهرستان سلماس به دنیا آمد. او همزمان با تحصیلات ابتدایی، با تشویق خانواده و علاقه شخصی، به همراه گروهی از هم سن و سالان خود نزد یکی از علمای وارسته شهر (معروف به ملاملیح) موفق به آموزش کامل قرآن شد. دوران تحصیل وی مقارن با انقلاب شکوهمند اسلامی بود. او در محیط مدرسه و بیرون از آن به مبارزه بر علیه رژیم منحوس پهلوی می پرداخت و ‌با دوستان خود در تظاهرات شرکت می کرد و در حفظ دستاوردهای انقلاب نهایت سعی خود را به کار می گرفت.

وی تحصیلات متوسطه را در رشته ساختمان آغاز و در سال 1359 موفق به اخذ دیپلم با معدل 17 از هنرستان شهید پناهی سلماس شد. علی در تیرماه سال 1360، بر اساس علاقه شخصی و پس از قبولی در آزمون های استخدامی وارد ارتش شد و پس از اتمام آموزش های نظامی رسته پیاده در دانشکده افسری در تهران و دوره های «تکاوری در کوهستان» و «چتربازی» در مرکز آموزشی نزاجای شیراز، در شهریور سال 1363 به درجه ستوان دومی نائل آمد. در تیرماه سال 64 دوره مقدماتی فشرده رسته پیاده را در شیراز به پایان رسانید و پس از پیوستن به لشکر 64 پیاده ارومیه، به مناطق جنگی اعزام و چه رشادت ها و ایثارگری های از خود نشان داد.

او در پاسخ به این درخواست اطرافیان که خواهان حفظ سلامتی خود در میادین جنگ نابرابر با دشمن بعثی بودند، عنوان می کرد: «اگر شما هم در جریان جزییات جنایات حزب بعث در مناطق اشغالی خرمشهر و آبادان قرار می گرفتید، یقیناً با چوب و سنگ برای دفاع از میهن و هموطنان مظلوم به جبهه ها می شتافتید».

عشق و علاقه وی به میهن به حدی بود که با وجود اطلاع از بیماری لاعلاج پدر، در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور می یافت و زمانی به منزل مراجعت نمود که پدرش، آخرین روزهای زندگی خود را سپری می نمود.

شهید نصیرزاده، در خلال جنگ ایران و عراق در عملیات قادر که بطور مشترک توسط نیروی زمینی ارتش و سپاه پاسداران و با فرماندهی شهید علی صیاد شیرازی (فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش) از تاریخ 24 تیرماه تا 18 شهریور سال 1364 در منطقه کلاشین استان اربیل عراق اتفاق افتاد، شرکت کرد.

سرانجام این ارتشی دلاور، پس از چند سال حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و رشادت های خالصانه، در تاریخ 1365/02/24، در حالی که هنوز دو سال از زندگی مشترک خود را نگذرانده بود، در عملیات پدافندی کربلای 2 در حاج عمران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به یاران شهیدش پیوست و پیکرش در گلزار شهدای سلماس آرام گرفت. 

روحش شاد و یادش گرامی باد.

صفحه اطلاعات شهید در سایت شهدای ارتش

https://ajashohada.ir

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan