یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید حمیدرضا حافظی ، شهدای بروجرد

  • ۱۴:۲۰

شهید حمیدرضا حافظی - بروجرد

شهید حمیدرضا حافظی

فرزند : عباسقلی

تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۵/۳۰

محل شهادت : بوکان

محل دفن : گلزار شهدای گوشه - شهر: بروجرد 

یکم تیر ۱۳۵۱، در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش عباسقلی، کارگر بود و مادرش صدیقه نام داشت. دانش آموز اول متوسطه در رشته تجربی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سی ام مرداد ۱۳۶۷، در بوکان توسط نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزارش در گلزار شهدای گوشه ، شهرستان بروجرد واقع است.

بسیج رسانه استان لرستان به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به اجرای برنامه‌ای تحت عنوان «روایت عاشقی» با موضوع شهدای استان لرستان کرده است.

در این برنامه که با همکاری اداره‌‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و محسن مرادی، فیلمساز و کارگردان دفاع مقدس لرستانی تهیه شده است، هر سحر از ماه مبارک رمضان یک شهید از شهدای لرستان در قالب بیان خاطراتی از زبان والدین و خانواده شهدا معرفی می‎‏شود که در سحرگاه نهمین روز از ماه مبارک رمضان روایتی از زندگی و شهادت شهید دانش‌آموز حمیدرضا حافظی از شهدای لرستانی نقل شده است.

مادر شهیدحمیدرضا حافظی با اشاره به ویژگی دستگیری از دیگران فرزندش، گفت: عموی شهید در جبهه بود و خانواده وی در وضع خوبی نبودند به طوری‌که توان تهیه شیر خشک برای فرزند شیرخوارشان را نداشتند.

وی افزود: فرزندم با وجود اینکه در آن موقع فقط ۱۰ سال سن داشت اما وقتی شرایط سخت خانواده عمویش را دید، رفت و قلکی که سال‌‌ها پول‌هایش را در آن پس‌انداز کرده بود، آورد و با آن پول‌ها برای فرزند عمویش شیرخشک خرید و بعد از سال‌ها هنوز زن‌ عمویش می‌گوید این خاطره هرگز از ذهن من فراموش نمی‌شود.

مادر شهید حمیدرضا حافظی- بروجرد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan