یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

داتشجوی شهید علی اکبر توکلی ، شهدای ازنا

  • ۱۷:۴۶

شهید علی اکبر توکلی-ازنا

داتشجوی شهید علی اکبر توکلی

نام پدر: عزت الله

تاریخ تولد: 10 بهمن 1338

محل تولد: روستای کرتیلان از توابع شهرستان ازنا

تاریخ شهادت: 5 مرداد 1360

محل شهادت: سوسنگرد

عملیات:

خلاصه زندگی‌نامه شهید علی اکبر توکلی دهم بهمن 1338، در روستای مرزیان از توابع شهرستان ازنا به دنیا آمد. پدرش عزت الله و مادرش ربابه نام داشت. دانشجوی دوره کارشناسی بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. پنجم مرداد 1360، در سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در زادگاهش به خاک سپرده شد. منبع 

شهید علی اکبر توکلی-ازنا

علی اکبر توکلی در تاریخ دهم بهمن ماه سال 1338 در روستای کرتیلان از توابع شهرستان ازنا در خانواده ای مذهبی و کشاورز به دنیا آمد.

علی اکبر پس از طی دوران طفولیت به مدرسه رفت و در اوقات فراغت همدوش پدر جهت گذران امرار معاش خانواده تلاش و کوشش می کرد.

او پس از طی دوران ابتدایی به اراک سپس جهت ادامه تحصیل به تهران رفت و پس از اخذ دیپلم در کنکور سراسری در رشته مکانیک قبول شد.

این جوان ازنایی با شروع جنگ تحمیلی، دفاع مقدس را مقدم بر همه چیز دانست و پس از طی دوران آموزش نظامی به منطقه جنگی اعزام شد.

شهید علی اکبر توکلی سرانجام در روز پنجم مرداد ماه سال 1360 در اثر اصابت ترکش در منطقه عملیاتی سوسنگرد شربت شهادت را نوشید به دیار حق شتافت.

https://defapress.ir/files/fa/news/1396/6/26/266991_773.jpg

به گزارش خبرنگار ساجد، علی‌اکبر توکلی، 1 بهمن 1338 در روستای کرتیلان از توابع ازنا لرستان دیده به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و سرانجام پس مجاهدت طاقت‌فرسا در پنجم مردادماه 1360 در جبهه‌ خوزستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نامه شهید توکلی به همسر خود
 
متن نامه‌ای که این شهید در شب عملیات به همسر خود نوشته است، در ادامه از منظر مخاطبان می‌گذرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مرضیه جان! سلام

امشب شب عملیات است و فردا پنج‌شنبه. امشب ساعت 3 عملیات است و باید ساعت 1 آماده باشیم. الان هم ساعت 11 است. یک حمله وسیع داریم ممکن است شهید شوم و یا زخمی شاید هم سالم بودم و به امید خدا مزدوران را به عقب می‌رانیم. ان‌شاءالله.

مرضیه امیدوارم که همیشه شاد و خرم باشید و به یاد خدا. مرضیه جان از شهادت من دلگیر نشو مبادا که شهید شدن من باعث ناراحتی در زندگی‌ات بشود. به زندگی و مبارزه خود ادامه بدهید و خوشحالی من در این است که ببینم شما بدون کوچک‌ترین ملالی هم چون صخره‌ای سخت در مقابل طوفان ایستاده‌اید و یادآور حضرت فاطمه و زینب باشید.

می‌توانی بعد از من ازدواج کنی و به زندگی‌ات سر و سامان بدهی ولی از یاد خدا غافل مشو و بارها به شما گفته‌ام که برای من سعادت شما مهم است. پس خوشحالی من در سعادت شماست. مبادا حزن و اندوهی به خود راه دهی که من ان‌شاءالله در آن دنیا پهلوی خدا خواهم رفت و هدایت ابدی خواهم یافت.

اللَهم اجعلنی من اولیائک فَان اولیائک لا خوف علیهم و لا هم یحزنون

پس هیچ خوفی از کسی و هیچ اندوهی از چیزی به دل راه مده. پیروز و موفق باشی.

خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan