یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

ماجرای اسارت و شهادت شهید علی احمد قیطاسی در اردوگاه‌های عراق

  • ۱۱:۳۰

شهید علی احمد قیطاسی-نهاوند

شهید علی احمد قیطاسی

شهید علی احمد قیطاسی از جمله شهدای مفقودالاثر استان همدان بود که پیکر مطهرش پس از ۲۷ سال گمنامی در سال ۹۳ توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین در العماره عراق تفحص شده و به وطن بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، سال 1395 بود که پیکر مطهر شهید علی احمد قیطاسی پس از 27 سال از اردوگاه العماره عراق به کشور بازگردانده شده و در کنار دیگر برادر شهیدش علی محمد قیطاسی به خاک سپرده شد. شهیدی که ماجرای اسارت، شهادتش و بازگشت پیکر مطهرش به وطن عجیب و خواندنی است.

خانم بهجت جابری مادر شهیدان قیطاسی اظهار داشت: پسرم علی احمد متولد سال 1344 و دومین فرزند خانواده است. او در ژاندارمری اوایل انقلاب (نیروی انتظامی فعلی) به صورت رسمی حضور داشت و از همان اوایل جنگ در منطقه زبیدات حضور پیدا کرد.

مادر شهید علی احمد قیطاسی گفت: آبان ماه سال66 برای آخرین بار به مرخصی آمد و من و پدرش  دختر یکی از اقوام را برایش نامزد کردیم تا ازدواج کند. وقتی مرخصی او تمام شد، هر چه اصرار کردیم چند روزی بماند تا مراسم ازدواج تمام شود قبول نکرد و در جواب گفت: وصلت من با خداوند بهتر از وصلت من با بندگان او است. علی احمد رفت و این آخرین دیدار ما با او بود.

وی افزود: در 24 آبان ماه سال 66 فرزندم در یک عملیات شناسایی در منطقه زبیدات به همراه معاونش شهید سلیمان اکبری که بوشهری است مفقودالاثر شدند و این نخستین خبر تلخی بود که درباره او به  ما دادند.

گزارش از علی سهرابی ۱۲ تیر۱۳۹۹

فیلم شهید در اینجا

گزارش ویدئویی تسنیم| پرواز در غربت العماره؛ ماجرای اسارت و شهادت شهید قیطاسی در اردوگاه‌های عراق+ فیلم

وصیت نامه آزاده شهید قیطاسی

با پیگیری کمیته تفحص شهداء و تلاش همرزمان شهید و شاهدان عینی، اردوگاه العماره عراق مورد تفحص قرار گرفته و پس از 27 سال پیکر شهیدان علی احمد قیطاسی و سلیمان اکبری در کنار هم در حالی که هنوز لباس‌های ایشان سالم است به دست می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری شهدای ناجا، با پیگیری کمیته تفحص شهداء و تلاش همرزمان شهید و شاهدان عینی، اردوگاه العماره عراق مورد تفحص قرار گرفته و پس از 27 سال پیکر شهیدان علی احمد قیطاسی و سلیمان اکبری در کنار هم در حالی که هنوز لباس‌های ایشان سالم است به دست می‌آیند.
در کنار پیکر مطهر این دو شهید یک بطری پلاستیکی حاوی برگه‌ای دست نویس با ذکر مشخصات هر دو شهید کشف می‌شود و این در حالی است که هنوز آثار کم رنگی از اسم شهید علی احمد قیطاسی بر روی پیراهن وی نمایان است.
پیکر مطهر این شهید بزرگوار در آذرماه سال 1393 بر روی دستان مردم شهید پرور نهاوند در گلزار شهداء به خاک سپرده شد.

شهید علی احمد قیطاسی-نهاوند تشییع

وصیت نامه اول شهیدعلی احمد قیطاسی:

 بسم الله الرحمن الرحیم
 (( ان الدنیا سجن المومن، و جنة الکافر ))
 (خدایا تو فرمودی که دنیا را برای مؤمن، جهنم و برای کافران بهشت قرار دادی)

خدایا کنون که دارم صحبت‌هایی را از خود برای دنیا باقی می‌گذارم، تو خود بر این وصیت نامه ناظر باش که نکند قلمم به جای زبانم خطا رود و کلمه‌ای که مستحق درگاهت نیست به زبان آورد. خدایا تو در این لحظه شاهد باش که ما در این زمان از جنگ برای پیروزی دین تو و به حکم امام عزیز هجرت به سوی مرگ کردیم و راهی را می‌رویم که نه تسلیم است و نه ترک مبارزه و از مرگ هم نمی‌هراسیم و عاشقانه خواهان آنیم. بار الها فرستاده تو محمد (صلی الله علیه و آله) فرمود: (هنگامی که آخر زمان می‌رسد شهادت خوبان امت مرا گلچین می‌کند.)
خدایا من که خوب نیستم ولی به حق خوبانت مرا نیز جزء آنان محسوب نما. خدایا در حقیقت تنها کسی که موجب شهادت حسین شد، حر بود و تنها کسی که یار او شد و او را یاری کرد، باز حر بود. پس این تو بودی که در حال حر تحولی ایجاد کردی، پس بیا و در حال من مقصر نیز تحولی ایجاد کن تا من هم مثل او به شهادت برسم. خدایا در حالی دارم کلمات را در ورق جاری می‌سازم که اشک در چشمانم حلقه زده و دیگر هیچکس و هیچ چیز را جز تو نمی‌بینم. خدایا تو را در حالی صدا می‌زنم که صدایم به هیچ کجا جز تو نمی‌رسد و جز تو فریاد رسی ندارم، پس ای مقصود و منظور دست این بنده گنکارت را بگیر و او را ببخش و بیامرز.
خدایا زبان قاصر است که بتوانم در برابر این همه گناهانم از تو عذرخواهی کنم و کلمه‌ای را برای آمرزش تو در زبان آورم. خدایا تو خود خوب می دانی که در راه به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی که آن نیز گوشه‌ای از انقلاب حسین (علیه السلام) بود تمام تلاش خود را کردم و لحظه‌ای را برای دفاع از ناموس و حیثیت انقلاب آرام نداشتم. خدایا عزم بر رزم کردیم برای کسانی که به نحوی قصد نابودی دین تو را کردند.
خدایا در پایان از تو می‌خواهم که بعد از من به خانواده‌ام، مخصوصاً مادرم صبری عطا کن تا بتواند همانند حضرت زینب در مقابل این همه مشکلات استوار بماند.
در پایان وصایایی به شرح زیر دارم:
ابتدا از پدر و مادر عزیزم طلب عفو و بخشش دارم و امیدوارم که آنان این فرزند حقیر را حلال نمایند. از برادران عزیزم می‌خواهم که بعد از من چون مسئولیت آنان دشوارتر می‌شود در خدمت خانواده باشند و انقلاب را یاری نمایند و در پیشرفت اهداف انقلاب نیز کوشش کنند و از خواهران عزیزم می‌خواهم که مرا حلال کنند و تقوا و پرهزکاری را پیشه کنند. در پایان از تمامی اقوام و خویشان نیز طلب حلالیت و التماس دعا دارم.

شهید علی احمد قیطاسی فرزند ستار

شهادت:1366/08/24

نقل از : شهدای ناجا


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاوند خبر از تشیع پیکر شهید علی احمد قیاسی در روز پنج شنبه همین هفته داد و گفت:شهید علی احمد قیاسی از نیروهای جمعی ژاندارمری سابق نهاوند بود که در مناطق عملیاتی به اسارت نیروهای بعثی عراق در آمد و در سال 1366 در زندان‌های این رژیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی اظهار کرد:پیکر این شهید به تازگی در عملیات تفحص در داخل خاک عراق پیدا شد که پس از شناسایی از طریق آزمایش ژنتیکی دی ان ای خانواده اش در جریان قرار گرفتند و قرار است در پنج شنبه همین هفته با حضور مردم شهید پرور نهاوند تشیع می‌شود.
 
علی بخشی بیان کرد: شهرستان نهاوند دارای بیش از 850 شهید و  3000 جانباز، رزمنده، ایثارگر و آزاده است همچنین نهاوند در طول 8 سال دفاع مقدس بیش از 44 بار مورد حمله هوایی جنگنده های عراقی قرار گرفت.

خبرگزاری برنا ۱۳۹۳/۰۹/۲۴ 

تصاویری از شهید قیطاسی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan