یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید جلال افشار ، شهیدی که برای یاری امام زمان (عج) انتخاب شد

  • ۰۰:۵۹

شهید جلال افشار

جوانی که به گفته آیت‌الله بهاءالدینی یار امام زمان (عج) شد

شهید «جلال افشار» از طلاب وارسته و شاگرد مخصوص آیت‌الله بهاء الدینی بود. ایشان فرموده بودند، «امام زمان (عج) از من یک یار خواسته بود و من «جلال افشار» را معرفی کردم!» بار‌ها شنیده بودیم که می‌فرمودند، از مزار جلال نور خاصی به سوی آسمان صاعد است!

جلال تابستان ۱۳۳۵ در یکى از محلّه‌هاى اصفهان دیده به جهان گشود. وی از پاسداران و مسئولان عقیدتی سپاه اصفهان بود. سال ۱۳۵۸ ازدواج نمود و ثمره این ازدواج دختری بود که در دوران طفولیت پدر را از دست داد.

جلال در تاریخ ۱۳۶۱/۴/۲۴ در عملیات رمضان با زبان روزه و درحالی‌که ذکر اذان بر لبش بود، از ناحیه پهلو مورد اصابت ترکش دشمن قرار گرفت و آسمانی شد. متن زیر وصیت‌نامه‌ی این شهید است.

مسئولان محترم مملکت، هر کس را متناسب ظرفیتش به کار‌های اجرایی بگمارند. به فرهنگ جامعه بیش از هر چیز توجه شود. به سپاه این بازوی مسلح امام بیش از پیش برسید. بر رشد معنوی و فرهنگی آن بیش‌تر تکیه کنید و بنگرید که قرآن مکتوب و قرآن ناطق چه می‌گویند و برای اجرای فرامین‌شان آستین‌ها را بالا زنید و گام‌های‌تان را استوارتر بردارید.

بدانید تا کفر هست اسلام در جنگ و ستیز با آن هست؛ و اگر روزی با وجود کفر مبارزه در انقلاب ما کنار گذاشته شود، انقلاب از مسیرش خارج گشته است.

مادرم! شما برای من بسیار زحمت کشیدید و رنج بردید. من را حلال کنید و ببخشید.

تو‌ ای همسرم اگر خداوند بخواهد مرا فقط به جرم این‌که قدر نعمت تو را ندانستم، سال‌ها باید بسوزاند. با این حال مرا حلال کن و برایم طلب مغفرت نما. اجر تو را خدا بدهد.

همسرم! فائزه را بزرگ کن و تربیت نما، باشد که برای‌مان فرزند صالحی گردد و خدمت‌گزار اسلام شود. در ضمن، تا می‌توانی به دستور امام امت رفتار نمایی، هرطور که رضایت خدا در کار است به رضایت خدا بیندیش، نه به حرف مردم. برای دریافت مسائل حیات بخش اسلام کوشا باش که بر اثر معرفت و اخلاص، نزد خداوند درجات رفیع داشته باشی.

خواهران و برادران به اسلام بیندیشید که حیات و سعادت شما در عمل به احکام آن است. فرصت را از دست ندهید. خداوند به شما اجر و صبر عطا کند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

جلال افشار

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan