یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید جاویدالاثر نصیر میردریکوند - شهدای خرم آباد

  • ۱۰:۴۰

شهید نصیر میردریکوند-خرم آباد

شهید نصیر میردریکوند 

پدر: عبدالعلی

تاریخ تولد: 1346/06/28
 تاریخ شهادت:  1367/04/21

محل تولد: خرم آباد - لرستان

نوع اعزام: سرباز ارتش

محل شهادت: نهرعنبر - دهلران 

محل دفن: جاویدالاثر - خرم آباد - روستای ماسور

نوید شاهد

«بسم ربّ الشهداء و الصدیقین»

شهید نصیر میر دریکوند

ما سینه زدیم، بی‌صدا باریدند

از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند

​ما مدعیانِ صفِ اول بودیم

از آخر مجلس شهدا را چیدند

 شهید نصیر میردریکوند در تاریخ ۱۳۴۶/۶/٢٨ به عنوان اولین فرزند خانواده حاج عبدالعلی در ماسور متولد شد، وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در کنار خانواده سپری کرد و ضمن اشتغال به تحصیل در همه امور عصای دست پدر بود و در کار کشاورزی و رانندگی ایشان را همراهی می کرد. شهید نصیر میردریکوند احترام به پدر و مادرش را سرلوحه کار خود قرار داده و اعتقادش بر این بود که احترام به والدین از مهمترین واجبات است، او علاوه بر کمک به خانواده ورزشکار هم بود و عضو تیم فوتبال منطقه ماسور بود و همه ی دوستانش از روحیه و اخلاق ورزشی او تعریف می کردند، او همیشه خانواده و دوستانش را تشویق به کمک به همنوعان خود و اخلاق مداری و درس خواندن می کرد. نصیر بعد از سپری کردن دوره راهنمایی بصورت داوطلب به عضویت بسیج سپاه درآمد و بعد از مدتی به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید. دوره آموزشی وی در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در پادگان آموزشی دوکوهه به پایان رسید و پس از اتمام دوره آموزشی به تیپ۴ لشکر۲۱ حمزه سیدالشهداء تبریز که آن زمان در منطقه موسیان مستقر بود اعزام گردید و در آنجا دوشادوش دیگر همرزمانش به دفاع از میهن و ناموس و وطنش مشغول گردید. وی در حمله سراسری عراق به منطقه عمومی مهران در تاریخ ۶۷/۴/٢١ در حال نبرد با دشمن متجاوز جاویدالاثر و به درجه رفیع شهادت نائل گردید. (محل شهات: نهرعنبر)

 

او در آخرین نامه ای که به خانواده خود نوشت از پدر و مادر خود به نیکی یاد کرده بود و از زحمات آنها بسیار تشکر کرده بود، پدرش جواب نامه وی را نوشت و ارسال کرد ولی نامه هیچگاه بدست ایشان نرسید چرا که ارسال نامه با شروع درگیری شدید بین نیروهای ایران و عراق مقارن گردید و ایشان نیز در همان منطقه جاویدالاثر گردیدند.

روحش شاد و یادش گرامی.

 

دید در معرض تهدید دل و دینش را

رفت با مرگ خود احیا کند دینش را

رفت و حتی کسی از جبهه نیاورد به شهر

چفیه و قمقمه اش،کوله و پوتینش را

 

ایستاده از راست : شهید نصیر میردریکوند

بقیه تصاویر : اینجا

 ارسال توسط: هادی میردریکوند برادر عزیز شهید.

http://mostafamirrezaei.ir/uploads/posts/2020-11/1605026394_1133799_230.jpg

بیست  و هشتم شهریور ۱۳۴۶، در شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. پدرش عبدالعلی، راننده بود و مادرش شهناز خانه دار بود. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست  و یکم تیر۱۳۶۷، در دهلران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.

یاد امام و شهدا

تصاویری از دیدار با خانواده شهید «نصیرمیر دریکوند»

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan