یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

زندگینامه رزمنده دلیر شهید سید مصطفی رافع -شهدای بروجرد

  • ۱۳:۳۷

شهید مصطفی رافع- بروجرد

شهید مصطفی رافع بروجردی

فرزند  : حسین

زندگینامه رزمنده ی دلیر شهـید گـرانــقدر مصطفی رافع

 درسال 1344 در خیابان شریعتی شهر بروجرد در کنار دشت های غرق گل گلدشت فرزندی باایمان و باتقوا بنام مصطفی بر عرصه زندگی پا نهاد. مصطفی نوگلی بود که در باغ مصفای شهر فرزانگان روز به روز جوانه می زد و شکوفا میشد . با آغاز سن هفت سالگی به آغوش تعلیم و تربیت سپرده شد و دوران ابتدایی در سال 1351 آغاز کرد و سپس وارد دوره راهنمایی و دبیرستان شد در سال تحصیلی 61-60 هنگامی که در سال دوم دبیرستان بود سروش جنگ او را به خود خواند و او همچون پروانه ای دنیای خاکی را با همه فراز و نشیبی که داشت ترک کرد و به دامان جنگ پیوست.

 او در کنار رزمندگان سلحشور اسلام جای گرفت. روحیه پر تلاطم او همچون موج خروشانی بود که آرام و قرار داشت نداشت و غرش نگاه و ایمان او در دل هر بزدل شب پرستی هراس می انداخت. او از صفای باطن و خلقی نیکو بهره مند بود تبسم و ادب همواره در چهره او نقش داشت و تواضع از ارکان جدایی ناپذیر وجود او بود. او از سلحشورانی بود که آرام نداشت و همواره می گفت اطاعت از ولی فقیه واجب است، اطاعت کنید. شهید مدت زیادی در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت داشت. او فرزند ششم خانواده بود و همواره از احترام خاص و قدرت کلامی در بین سایر خواهر و برادرانش برخوردار بود.

ایشان در تاریخ 1363/12/22 در منطقه هورالهویزه و عملیات بدر مجروح و مفقودالاثر گردید و پیکر پاک او 13 سال در دل تالاب های خونین حور ماند تا اینکه توسط گروه تفحص شناسایی و در تاریخ 1376/7/14 به بروجرد منتقل و در گلزار بهشت شهدای بروجرد به خاک سپرده شد.
رزمندگان دلیر و شجاع ، با دل و جان به نبرد با دشمنان اسلام شتافتند.

روحش شاد 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

کانون بسیج فرهنگیان شهرستان بروجرد

شهید-مصطفی-رافع- بروجرد

وصیت نامه شهید :

بسم رب الشهدا و الصدیقین

ای خدای بزرگ و ای قادر متعال و ای رهنمون کننده سبحان ما را به اسلام حقیقی و راستین که در این زمان امام بزرگمان رهبر کبیرمان خمینی بت شکن پرچمدار آن است رهنمون باش .

خدایا از تو خواستارم که اگر شهادت را نصیبم کردی فقط به خاطر رضایت ذات مقدست باشد .

بار خدایا شهادت در راه خدا و اسلام را نصیبم کن و مرا در صف شهدای اسلام قرار بده و ما را از بندگان مخلص خودت مومنین به پیامبرت حضرت محمد (صلی الله علیه وآله)و از شیعیان ولیت حضرت علی (علیه السلام)و از مطیعان ولی امرت حضرت مهدی (عجل الله و تعالی فرجه الشریف)و نائب بر حقش خمینی عزیز قرار بده .

خدایا از تو می خواهم در لحظه ای که مرگ فرا می رسد از تمام دوستی ها و عشق و محبت ها جز دوستی و عشق و محبت بر خودت و از تمام وابستگی ها جز وابستگی به خودت آزادم سازی .

حال ای امام عزیز می دانم که تو نائب امام زمان و فرزند مقدس امام حسین هستی.این را هم می دانم که ندای هل من ناصر ینصرنی برای اسلام سر دادی و من هم به ندای آسمانی لبیک گفتم و حاضرم آخرین قطره خونم نه یکبار بلکه چندین بار برای احیای اسلام جانفشانی می کنم .

از شما امام عزیز می خواهم در روز قیامت شفیع من باشی و از خدای متعال برای من طلب مغفرت کنی چون ما در گذشته گنهکار و جاهل بودیم و این تو بودی که وحی تازه از اسلام به ما دادی .

و حال ای پدر و مادر و خواهر و برادرانم و ای تمام دوستان و آشنایان امیدوارم هر بدی و رنجشی از من مشاهده کردید مرا به بزرگواری و خوبی خودتان ببخشید و من ،این بنده حقیر و کوچک خدا را حلال کنید و از شما پدر و مادرم خواهش می کنم برای من قطره ای اشک نریزید و ذره ای هم آه و ناله نکنید چون من می خواهم دشمن شاد نگردد.

همگی شما را به خدا می سپارم و برایتان آرزوی زندگی آرامی می کنم و از خدای بزرگ می خواهم به شما صبر و عنایت بدهد .

با یک پیام وصیت خود را به اتمام میرسانم:

دوست داشتن یک شهید این نیست که برای او گریه کنی بلکه ادامه دهنده راه او باشی که همان راه انبیا و مومنین است.

یک دعا برای ظهور هر چه زودتر حضرت مهدی :

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی

حتی کنار مهدی خمینی را نگه دار

سپاهی شجاع آن کسی است که شمشیر بر کفن بندد و بر چهره نامبارک مرگ لبخند زند .

((امام علی علیه السلام))

منبع: نوید شاهد

مینا

سلام، با تشکر از سایت خوبتون من برادرزاده ی شهید مصطفی رافع هستم این شهید بزرگوار فرزند ششم خانواده بود و همزمان با دو برادر بزرگترش در جبهه حق علیه باطل می جنگیدند که وی به مقام بالای شهادت نائل شد روحش شاد و یادش گرامی همیشه دست بخیر بود مثلا  سوغاتی هایی که پدر و مادرش از مکه براش اوردند یا لباس های نویی که براش میخریدند رو بین دوستان کم بضاعتش تقسیم می کرد و میگفت اینجوری خوشحالترم و اونها خدای نکرده دلشون نشکنه که من پسر حاجیم.  

سلام بر شهدا و شهید عزیز مصطفی رافع

و سلام بر شما
خاطره خیلی زیبایی بود. واقعا شهید رافع دسته گلی بوده .
خداوند رحمتش کنه و با اولیاءالله محشور بشه.
اگر خاطرات بیشتری دارید یا عکس و تصویری از ایشان برایمان بفرستید به مطالب این شهید عزیز اضافه میکنیم.
یاعلی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan