یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید غلام عباس بلبلی از شهدای حاج عمران ، الیگودرز

  • ۱۴:۲۵

شهید غلامعباس بلبلی - الیگودرز

شهید غلام عباس بلبلی

نام پدر: شفیع

تاریخ تولد: 6-2-1336 شمسی

محل تولد: خمین

تاریخ شهادت : 30-2-1365 شمسی

محل شهادت : حاج عمران

دلیل شهادت :

گلزار شهدا: گلزار شهدای دهنو - شهر: خمین - استان مرکزی 

 ششم اردیبهشت ۱۳۳۶، در روستای دهنو از توابع خمین به دنیا آمد. پدرش شفیع نام داشت و چهره متینی و دوست داشتنی داشت . وی با آوردن روزی پاک و طیبی که از کشاورزی بدست می آورد  چنان تأثیر شگرفی در تربیت اهل خانواده گذاشته بود که  توفیق یافت بعنوان پدر شهید جایگاه خود را درعالم ملکوت باز نماید و همیشه به او افتخار نمایند. مادرش صغرا خانم ، خانه دار بود و نسبت به تربیت فرزندان خود چنان همّت می گماشت که از دامان پاک ایشان دلاوری چون شهید غلام عباس پا به عرصه وجود گذاشته  بود. سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد.

گرچه تحصیلات کلاسیک خود را بخاطر انجام تکلیف الهی به پایان نرسانده بود و تا دیپلم  بیشتر ادامه نداد، اما بخاطر حس وظیفه شناسی بسیار بالایی که داشت بعنوان بسیجی  خود را در کنار همسنگران مجاهد الهی قرار داد و از نظر معارف علوم اسلامی به عالی ترین مرتبه درجه معرفت الهی رسانید ، به طوریکه ره صد ساله را یک شبه طی ، و در عالم ملکوت سیر می نمود. زندگی عارفانه این شهید عظمی در  سی ام اردیبهشت ۱۳۶۵، در منطقه عملیاتی حاج عمران عراق بر اثر اصابت ترکش و گلوله به پایان رسید و به خیل همسنگران شهید پیوست و خود را جاودانه ساخت. مزار وی در گلزار شهدای روستای دهنو از توابع شهرستان خمین واقع است ..

 یاد امام وشهدا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan