یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید قاسم احمدی بختیاری، شهدای ازنا

  • ۱۷:۲۴

شهید-قاسم-احمدی-بختیاری- ازنا

شهید قاسم احمدی بختیاری

نام پدر: شعبانعلی

تاریخ تولد: 1343

محل تولد: ازنا

تاریخ شهادت: 21 بهمن 1361

محل شهادت: منطقه عملیاتی شیب میسان

عملیات: والفجر مقدماتی

در سال 1343 خانواده ای متدین و مذهبی در روستای چالسبار از توابع شهرستان ازنا کودکی به دنیا می آید که نام او را قاسم می گذارند. این گل خوش عطر و بوی بوستان ایثار و شهادت و بسیجی دلاور، قاسم احمدی در خانواده ای با ایمان و انقلابی در شهرستان ازنا پا به عرصه گیتی نهاد. او تحصیلاتش را تا سطح اول راهنمائی طی کرد و همزمان در کار کشاورزی و دیگر امور زندگی والدین خویش را یاری می نمود و مخلصانه در پایگاه مقاومت بسیج شهید صادقی اصغرآباد در کلیه فعالیت های مذهبی، اجتماعی انقلابی شرکت می کرد. قاسم در اوقات فراغت به امر ورزش می پرداخت و به رشته ورزشی فوتبال علاقه داشت و از او به عنوان جوانی متین، با تقوی و پرهیزکار در میادین ورزشی یاد میشد. در زمان جنگ تحمیلی فرمان ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را عاشقانه لبیک گفت و از تمام تعلقات دنیای خویش گذشت، لباس رزم پوشید و در خیل سپاهیان اسلام به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل رهسپار گردید.

قاسم احمدی مدت مدیدی در سنگرهای عشق و شهادت از دین و میهن اسلامی خویش دفاع کرد و دلاورانه در برابر دشمنان از خدا بی خبر بعثی ایستاد تا اینکه سرانجام در تاریخ بیست و یکم بهمن ماه سال 1361 و در سن 18 سالگی در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی شیب نیسان (شیب میسان) به همراه بیست و دو نفر دیگر از همرزمانش به درجه رفیع شهادت نایل گردید. شهید احمدی بعد از قریب به 9سال و در تفحص شهدا پیکر پاکش پیدا و در تاریخ 29 تیر ماه سال 1370 در گلزار شهدای شهرستان ازنا با حضور جمع کثیری از مردم شهید پرور شهرستان ازنا به خاک سپرده می شود.

وصیت نامه شهید قاسم احمدی

از ملت عزیز بزرگوار ایران و خانواده عزیزم می خواهم که پیرو خط امام و نظام جمهوری اسلامی باشند، حجاب اسلامی را رعایت کنند و در مقابل ناملایمات زندگی صبر و بردباری را پیشه سازند.

شهید قاسم احمدی - ازنا

 شهید قاسم احمدی بختیاری

فرزند  : شعبانعلی

تاریخ شهادت  :   ۱۳۶۱/۱۱/۲۱

محل شهادت  : شیب نیسان

محل دفن  : ازنا

سوم فروردین ۱۳۴۳، در روستای چالسبار از توابع شهرستان ازنا به دنیا آمد. پدرش شعبانعلی، کشاورز بود و مادرش صدیقه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست  و یکم بهمن ۱۳۶۱، در فکه به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و بیست و نهم تیر ۱۳۷۰، پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد. سایت یاد امام وشهدا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan