یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

وصیت نامه شهید پیرولی معتمدی (سگوند) ، شهدای زاغه خرم آباد

  • ۱۳:۲۴

شهید-پیرولی-سگوند (معتمدی)- خرم آباد

شهید پیرولی معتمدی (سگوند)

فرزند  :  عباس

تاریخ ولادت : ۱۳۳۳/۰۴/۰۸

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۱/۰۴/۲۳

محل شهادت  :  شلمچه

محل دفن  :  گلزار شهدای روستای فتح‌آباد منطقه آبستان از توابع شهرستان  خرم آباد


هشتم تیر ۱۳۳۳، در روستای فتح‌آباد آبستان از توابع شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد. پدرش عباس و مادرش قدم خیر نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. بنا بود. ازدواج کرد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست ‌و سوم تیر ۱۳۶۱، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به پاها، شهید شد. مزار وی در شهرستان زادگاهش واقع است.

منبع: یاد امام و شهدا

صفحه شهید در سامانه ملی شهدا

شهید پیرولی معتمدی- در 22بهمن 97

وصیت نامه عارفانه شهید پیرولی سگوند

بسم الله الرحمن الرحیم

بگو ای پیغمبر نماز من، اطاعت من، زندگی من و مردن من فقط برای خداوند عالمیان باشد.

بنام خداوند متعال و بخشنده و مهربان و با درود به رهبر کبیر و عزیز انقلاب و به روان پاک شهیدان از کربلای حسینی تا کربلای خمینی و با درود به مردم قهرمان و شهیدپرور ایران و درود بر شما ای پدر و مادر بزرگوار که این چنین فرزندی را در راه خداوند دادید و امانتی که خداوند به شما عطا کرده بود بخوبی تربیت کردید.

تا به حال من مرده بودم و این لحظه آغاز جهاد و شهادت است و چقدر شهادت در راه خدا زیباست و به مانند گل محمدی باقی ماند که وارثان خون پاک شهید از آن می بویند. خدایا شهادتم را در راه اسلام و قرآن که خاری در چشم دشمنان است بپذیر آمین رب العالمین.

باری پدر و مادر عزیز از سرگذشت زندگی من ناراحت نباشید. من یک ماموریت خدایی داشتم که آن را به اراده خدا به پایان رساندم. درباره من زیاد فکر نکنید، من عاشق این انقلاب و رهبری امام عزیز امت بودم و شهر به شهر گشتم و برای این انقلاب تبلیغ کردم و تا آنجا که توانستم خدمت ناچیزی کردم.

خیلی دلم می خواست شما را زیارت کنم ولی خداوند اجازه نداد باید به رضای خدا راضی بود. مال دنیا ارزش ندارد، تنها چیزی که می ماند خدمت به اسلام و این انقلاب است. من از شما می خواهم تمام برادرانی که در گردن من حق دارند آنها را راضی کنید، در عوض خداوند در خزانه غیب می دهد.

من هرچه داشتم در راه این انقلاب دادم و حالا هم بار دوم من است که به جبهه می آیم. بار اول چهار ماه ماندم در جبهه خرمشهر و آبادان و حالا هم نزدیک دو ماه است در جبهه هستم. در جنگ هم شاهد قدرت خداوند بودم. به خدا قسم هرکسی به این انقلاب و رهبری امام خمینی دشمنی بکند کافر است و به آتش جهنم گرفتار خواهد شد.

من شما همگی عزیزان را نصیحت می کنم اگر تا حالا به اندازه یک ذره دشمن و یا شک به این انقلاب داشتید توبه کنید و الا به سرنوشت شاه و امثالهم گرفتار می شوید. تا توان دارید با جان و مال به این انقلاب خدمت کنید و مزیت این منافقین از خدا بی خبر را نخواهید. دست از حسین زمان نکشید و با یزیدیان هم پیمان نشوید و دست از امام حسین در تاریکی نکشید و فرار کنید.

باز هم می گویم زیاد درباره سرنوشت من فکر نکنید من یک ماموریت الهی داشتم و اگر کسی چیزی به شما گفت ناراحت نشوید، طرف حساب او خداست برای من گریه نکنید. هرکجا که دلتان خواست مرا به خاک بسپارید. اگر انشاءالله من پیش خداوند آبرویی پیدا کردم شما را همگی دعا می کنم تا قیامت و دعای شهید پیش خدا قبول می شود.

در ضمن من نمی توانم اسم همه عزیزان را بنویسم دست همه شما را بوسم. همه را سلام و دعا می رسانم. هر وقت به یاد من افتادید به یاد تنهایی امام حسین بیافتید و برای او گریه کنید ما هرچه داریم از امام حسین و اولاد اوست دست از دامن علی (ع)و خانواده امیرالمومنین برندارید تا عاقبت به خیر شوید.

خدایا خدایا برای حفظ اسلام تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

آمین یا رب العالمین61/6/4

پ.ن: احتمالا تاریخ وصیت نامه 61/4/6 صحیح باشد و اشتباه تایپی باشد.

به نقل از : نوید شاهد

چیزی که می ماند خدمت به اسلام و این انقلاب است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan